.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
علی اصغر یوسف نژاد
عملکرد ضعیف شورای شهر تهران اعتماد عمومی به جریان اصلاحات را مخدوش کرده است

شمال نیوز : عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ضعف مدیریت و نداشتن دیدگاه های استراتژیک و راهبردی را از دلایل اصلی ضعف شورای پنجم شهر تهران عنوان کرد و گفت: متاسفانه شورای کنونی شهر تهران در روند انتخاب شهردار قبلی و تعلل در انتخاب شهردار کنونی از خود ضعفی نشان داد که بی شک تاثیر مستقیم بر اعتماد عمومی شهروندان به انتخابات آینده خواهد داشت.

علی اصغر یوسف نژاد در گفت وگو با نیوزفا، با تاکید بر اینکه از شورای کنونی تهران در شرایطی که همه اعضای آن از یک جناح سیاسی دور هم جمع شده اند انتظار می رفت که متعهد تر و مستقل تر عمل کنند، تصریح کرد: آنچه امروز در خلال عملکرد اعضای شورای پنجم خودنمایی می کند آن است که حاشیه و جنجال جناح بندی های سیاسی بر عملگرایی اعضای شورا سایه انداخته است. بدین صورت که انتخاب شهردار از یک فرآیند تخصصی به یک تقابل سیاسی بدل شد. اتفاق ناخوشایندی که بی شک بر شعارهای انتخاباتی اعضا تاثیر سوء داشته است.

نماینده مردم ساری در مجلس دهم ادامه داد: یکی از الزامات انتخاب شهردار سرعت عمل اعضا در زمانی است که شهردار قبلی از پست خود استعفا داده یا کنار گذاشته شده است، اما در روند انتخاب شهردار کنونی تهران شاهد تعلل و حرکت آهسته ای از اعضای شورا بودیم که انگیزه و اعتماد مردم را هدف قرار داد و نتیجه و اثرات این بی انگیزگی امروز شهروندان بی هیچ تردیدی در انتخابات آینده خودنمایی می کند و خساراتی را برای نظام در پی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه اعتماد مردم به انتخابات سرمایه ای است که نباید به هیچ عنوان خدشه ای به آن وارد شود، افزود: امروز در هر جمعی مطالبی شنیده می شود مبنی بر اینکه شورای پنجم نتوانسته عملکرد خوبی از خود نشان دهد. طبیعی است که هر گونه کاهش اعتماد و تصمیمات غلط و ناقص در حوزه شهری از نگاه مردم به این جمع باز می گردد و آینده حوزه شهری را خدشه دار می کند. ماحصل آن نیز چیزی نخواهد بود جز آنکه منافع عمومی به خطر بیفتد و هزینه های سنگینی بر دوش پایتخت و نظام قرار بگیرد.

یوسف نژاد با یادآوری اینکه تهران امروز تنها یک کلانشهر نیست بلکه پایتختی است که باید برای سایر شهرها، در منطقه و نیز در دنیا همچون الگویی دیده شود، متذکر شد: عملکرد شهرداری تهران از نظر اداری، فرهنگی و مدیریتی باید برای سایر شهرها الگو باشد و این الگوسازی تنها از کانال تصمیمات بالادستی شورای شهر حاصل می شود که می تواند منجر به دفاع از هویت و موقعیت شوراها نیز شود. اما آنچه امروز به چشم می خورد آن است که عملکرد شورای پنجم از ابتدای آغاز به کار تاکنون که حدود یکسال شده است، مطلوب نبوده و جای انتقاد بسیاری دارد. به ویژه در بحث انتخاب شهردار که مهمترین وظیفه اش بوده است.

این عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از نقاط ضعف شورای پنجم در روند انتخاب شهردار آن بوده است که با تعلل اعضا و سیاسی کاری ها آن وجاهت و اصالتی که در روند انتخاب لحاظ می شود از بین رفت و و شورا با وجود تمام یکدستی سیاسی و هماهنگی های پیش از شکل گیری، در ابتدای کار شکست بزرگی را متحمل شد.

یوسف نژاد با بیان اینکه از ابتدا مشخص بود که آقای نجفی قدرت و توان مسئولیتی مانند شهرداری را ندارد و در آخر نیز شاهد استعفای وی بودیم، خاطرنشان کرد: اگر بار دیگر شاهد تکرار استعفا یا برکناری شهردار باشیم، بی شک در اعتماد مردم به جریان اصلاخات تاثیر گذاشته و در آینده نیز رغبتی به مشارکت در انتخابات این نهاد مردمی نشان نخواهند داد. مشکل بزرگی که ناشی از مسائل سیاسی است که از حاشیه به متن آمده اند و متن را چنان تحت تاثیر قرار داده که اصل فراموش شده است. اصلی که در پس آن توسعه پایتخت واقع شده که منجر به تامین رفاه شهروندان می شود نه جامه عمل پوشاندن به اهداف سیاسی گروه های خاص سیاسی.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.